28/12/09

EL COLOR I EL PASTEL

A partir d'una fotografia realitzada en una excursió pels voltants d'Osona els adults van realitzar un altre treball de color, aquest cop amb pastels. Van poder descobrir la importància d'ubicar bé les ombres i de treballar el color per texturar i aportar volum a les imatges així com que no sempre és necessari representar la realitat tal com la veiem.



Però abans d'això n'hi va haver un parell que es van atrevir a probar el pastel amb una reproducció de Van Gogh. Ole!


22/12/09

AQUARELA I RESERVES

En aquesta ocasió els alumnes van escollir noves imatges per fer un darrer treball amb aquarel·la. Abans de pintar però van utilitzar el líquid de reserves per tal de salvar els espais de la línia en blanc i aprendre així una altra tècnica de pintura i ilustració.


17/12/09

SIMPLIFICANT FORMES AMB GUASCH

Us deixo uns treballs que els adults van realitzar a finals del mes passat. A partir d'una fotografia calia aïllar un arbre (si no ho estava ja) i després d'observar-lo atentament descriure amb formes simples els diferents grups tonals de la imatge. Es promovia una abstracció en el color i les formes que els va ajudar a abançar amb facilitat. Es cercaven armonies i contrastos que fessin interessant el motiu.






10/12/09

LA CIUTAT



En aquesta ocasió vam observar moltes imatges de grans ciutats, fent molta atenció a la varietat de formes i colors dels edificis, dels seus balcons, finestres i entrades; al tamany dels cotxes respecte els edificis i en relació als altres cotxes segons on estaven situats (aprop, lluny, darrera, davant, a la vorera, a la calçada...) què passa quan un cotxe està aparcat davant d'una casa... què passa quan un cotxe passa per davant d'un altra...
Després vamb posar-nos a dibuixar sense llàpis ni pintures; només amb tisores i papers de colors.
Hi va haver molts embussos, molt de soroll i fins i tot algun accident!





PAISSATGE AMB AQUAREL·LA

Aiguada sobre aiguada vam conèixer millor el comportament de l'aquarel·la inventant paissatges de montanya, de valls, marines...



RETRATS POP


En aquesta ocasió hem parlat de la cultura y la pintura POP. Hem vist obres d'Andy Warhol y hem comentat els colors que utilitza i la forma d'utilitzar-los. Hem comentat els motius pels quals retratava personatges famosos, ens hem preguntat quins personatges retrataria ara, si encara ho faria... També , hem descobert formes de reproducció pictòriques com la serigrafia de Warhol. 
Nosaltres hem fet un assaig sobre fotocòpia amb llàpis de colors i després ho hem tornat a probar sobre una transferència a llàpis i pintat amb ceres, vernissat, retallat i enganxat sobre cartolines de color.
Els personatges famosos d'aquests retrats son els alumnes petits de La Vaca a la Lluna i la seva profe!






9/12/09

ELS CORBS DE PEARLBLOSSOM




 
 
 


Després d'observar diferents gravats de Grandville i de John Tenniel amb diferents exemples d'humanització d'animals, i de comentar la forma com des de les faules d'Esop s'han identificat alguns animals amb caràcters i comportaments humans, hem parlat de com els ilustradors han continuat amb aquella tradició, des de Disney fins a tots els exemples que el nostre imaginari popular ens va dur al cap (el llop i les cabretes, el llop de la caputxeta, el gat amb botes...)
Tot això per preparar el següent exercici:

Per realitzar un treball amb aquarel·la a la manera dels il·lustradors vam estar llegint el conte "Els corbs de Pearlblossom" bellíssimament il·lustrat per Carmen Segovia només que els dibuixos de la Carmen , en aquell moment no els vam deixar mirar gens. L'objectiu era que cadascú triés l'escena que més li plagués i la "il·luminés i fins que tots van acabar no ens vam mirar els originals del llibre... 
Què us semblen?