27/1/10

LA DANSA DE MATISSE





Per a realitzar aquest treball primer vam visualitzar una bona selecció d'obres d'Henri Matisse per tal d'apreciar la seva evolució i reconèixer un treball creatiu amb col·lage.
Després, tot escoltant l'obertura del Peer Gynt d'Edvard Grieg vàrem visualitzar un vídeo que dotava d'un cert moviment l'obra de Matisse "La Dansa". Seguit els alumnes petits van realitzar un col·lage amb plastelina representant cadascú el seu personatge del quadre per després pintar un fons ben alegre.
A part de la pràctica amb els materials l'objectiu era aprofitar la observació realitzada per dotar de moviment els seus personatges i crec que ho van fer molt bé.



I en Biel, que només te 4 anys, va fer la interpretació més conceptual de la dansa... No us sembla fantàstica?


CADÀVER EXQUISIT 2a part



26/1/10

PAISSATGE MIRONIÀ



Per realitzar aquest treball vam visualitzar en una projecció l'evolució en l'obra de Joan Miró, per finalment centrar-nos en la sèrie de paissatges surrealistes que realitzà en els anys vint. Així van observar i comentar que dividia el paissatge en dos espais, cel i terra, hi incloia algun animal, un sol, astre o lluna, i de vegades una escala que unia els dos móns el real i el de la imaginació.
Els petits van pintar el seu paissatge amb témpera i després hi van afegir els altres elements amb ceres.


25/1/10

CADÀVER EXQUISIT 1a part



Després d'haver comentat els orígens del surrealisme i les tècniques de treball dels artistes d'aquest corrent hem realitzat un joc creatiu inventat per ells i que anomenaven "cadàver exquisit", ells el realitzaven enviant-se els dibuixos per correu i nosaltres ho hem fet procurant que els altres no veiessin el que estàvem dibuixant i passant-nos els fragments de dibuixos sense que el company a qui li toqués continuar-lo no veiés el que ja s'havia dibuixat.

 

21/1/10

LA MORT DE MARAT

Per realitzar aquest treball la coordinadora els va llegir una narració novelada del succés històric de l'assessinat de Marat a mans de Charlotte Corday. Aquest text va provocar que els alumnes demanessin pels motius de Charlotte i això ens va dur a explicar els fets sagnants de l'inici de la revolució francesa i dels canvis de mentalitat i els avenços socials que va proporcionar.

Fins que no van haver realitzat la seva idea de com podia ser un quadre que narrés aquells fets no se'ls va mostrar l'obra de títol La Mort de Marat realitzat per David, aleshores vàrem comentar les diferències d'interpretació d'uns mateixos fets i vam repassar els motius que David tenia per realitzar la seva obra tal com ho va fer i no d'una altra manera.
I aquesta fou la seva interpretació dels fets